Zasady jazdy w grupie na treningu szosowym
2018-12-13Technika jazdy pod górę na stojąco
2018-12-13Każdy z nas pokonuje na rowerze podjazdy – dłuższe lub krótsze. Podstawową metodą wspinaczki jest jazda pod górę na siedząco. Jak robić to prawidłowo? Jakie błędy są najczęściej popełniane?
PRAWIDŁOWA TECHNIKA:
- podjazdy powyżej 1 kilometra długości pokonuj w większości na siedząco
- przesuń się na tył siodełka przy podjazdach 3-8% i na przód siodełka na podjazdach >8%
- trzymaj głowę w górze aby umożliwić swobodny przepływ powietrza
- skup się na głębokim oddechu przeponowym, pozwoli to nieco zmniejszyć koncentrację na bólu i poprawie efektywność oddychania
- rozluźnij mięśnie rąk, staraj się naciskać mięśniami nóg w miarowy i regularny sposób, w kadencji zbliżonej do 70-85
- jeśli jesteś początkujący, a wybierasz się w góry, załóż do przodu korbę 50-34T, a z tyłu kasetę 12-32T. W przypadku bardziej zaawansowanych polecam 52-36T oraz 11-28T.
- staraj się zminimalizować bujanie korpusu na boki, pomagają w tym ćwiczenia na siłowni oraz stabilizacyjne, dzięki temu tracisz mniej energii
- jeśli czujesz narastające zmęczenie mięśni nóg, naciskaj pionowo w dół kierownicę dłońmi – pozwoli to mocniej zaktywizować lędźwie oraz pośladki
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY:
- jazda na przełożeniu zbyt twardym (rytm <70 na większości podjazdu)
- brak zmiany przełożenia przy zmianie nachylenia podjazdu (na twarde lub bardziej miękkie)
- nadmierne bujanie korpusem
- zaciskanie dłoni na kierownicy bardzo mocno przez całą długość podjazdu
- złe dobranie tempa – zagotowanie się na początku podjazdu i coraz wolniejsza prędkość w dalszej części
Myślisz o treningach kolarskich? Jeśli chcesz przenieść swoją jazdę na wyższy poziom, mamy dla Ciebie dwie świetne opcje:
- Gotowe plany treningowe – jeśli wolisz coś gotowego, wybierz jeden z naszych planów i zacznij realizować swoje cele już dziś!
- Indywidualna opieka trenera – pracuj 1:1 z doświadczonym trenerem, który będzie stale czuwał nad indywidualnym dopasowaniem obciążenia treningowego i wspierał Cię w kolarskim rozwoju.